• مِکثار یعنی چی (؟)

+ همونطور که در قسمت تیتر و بالای صفحه وبلاگ اشاره شده ؛ مِکثار به معنای "مرد پُر حَرف" هستش.

• حالا چرا گذاشتم مکثار (؟)

+ یه مدت توی توییتر زیاد توییت میکردم و یادمه یه بار هم برای پیدا کردن معنی یه لغت رجوع کردم به لغتنامه که با واژه مکثار رو به رو شدم که نوشته بود "مَردِ پُر حَرف" و ضمن اینکه  اساساً از یه همچین فرم کلمه ای هم خوشم میومد و تصمیم گرفتم که بعضی از نوشته هام با امضای "مکثار" باشه 

• مکثار مستقل شد. 

در ادامه بعداً تصمیم گرفتم که اصلا و به طور کلی یه فاز مجزا باشه. یعنی وبلاگ جدا داشته باشه و توییتر اکانت مجزا داشته باشه و... حتی در آپارات و فیسبوک و یوتوب هم کانال داشته باشه. البته مکثار کاملاً هم مستقل نیست و یکی از زیر مجموعه های آر پی یا به عبارت های دیگه R_P , VaRTaN , (R_P) . RP V@RT@N , MiNuTe , وارتان ، ر_پ  هستش که در اکانت ها و کانال های مختلف منتشر میشه.

• مکثار چه موقع به وجود اومد (؟)

مکثار تاریخ دقیقش طبق چیزی که در تاریخ ایجاد کانال تلگرام اومده بر میگرده به سال 95. به عبارتی دیگه پنجشنبه 16 دی 95

• مکثار آی دی اکانت های دیگری هم دارد (؟)

موقع سرچ کانالم متوجه شدم که ظاهراً کانال های دیگه ای هم با همین عنوان در تلگرام و جاهای دیگه هم وجود داره که اساساً ربط و بسطش به کانال خودم رو کاملاً تکدیب میکنم و از همین تریبون عرض میکنم که به طور کلی "مکثار" فقط با آی دی و آدرس هایی که در ادامه و انتهای این مطلب منتشر خواهم کرد فعالیت دارد و به هیچ وجه شعبه ی دیگری ندارد. 
ضمن اینکه دیگر کانال های ایجاد شده در تلگرام و... به تاریخ پس از ساخت کانال "مِکثار | MeKXaR" می باشد.

• هدف و برنامه مکثار در ادامه راه چیه و دقیقا در چه زمینه ای فعالیت خواهد داشت (؟)

+ مکثار ؛ افق و چشم انداز و هدف تعریف نشده ای داره و ممکنه همونجوری که یه روز فقط در حد یه امضاء بود در انتهای جملات و نوشته ها و بعدها تبدیل به یک فاز مستقل و البته زیر مجموعه شد به رشد تکامل بیشتر برسه تا حدی که امروز وبلاگ مستقل داره ، کانال های فیسبوک و تلگرام و توییتر و یوتوب و آپارات مستقل داره و شاید در ادامه این جنبش از سمت محتوای نوشتاری و متنی به سمت تولید محتواهای صوتی و تصویری هم بره.

• قالب های تولید محتوایی مکثار در حال حاضر چه تولیداتی هستند (؟)

فعلا و در حال حاضر تولیدات متنی و نوشتاری رو همچنان و طبق روال همیشه در دستور کار دارم (اوه چه با شکوه نوشتملبخند ) ولی در ادامه و در آینده ای نه چندان دور و آینده ای بسیار بسیار نزدیک با تولیدات محتواهای صوتی (پادکست) و تولیدات تصویری (ویدئویی) فعالیت رو ادامه بدیم.

• در پایان ... 

مکثار موقت نیست و همچنین بی پایان هم نیست (!) مکثار زیر مجموعه مواردی است که در بالا اشاره شده و نویسنده هم یک نفره و تیمی در کار نیست ... خداقل فعلا و تا به اینجا. هیچ نوع مشارکت و همکاری در کار نیست چه در تولید محتواهای نوشتاری و متنی و چه در تولیدات صوتی و تصویری. هرگونه ربط و بست به مکثار توسط افراد دیگر ؛ رسماً حرکت چیپ و مسخره ایه (سعی کنید از مکثار کمتر نباشید و رو پای خودتون بایستید و تقلید نکنید!) البته تقلد بد نیست ... ولی کپی نکنید . مثل همین حرکتی که میبینم بعضیا از اسم مکثار برای ایجاد کانال استفاده کردن خیلی حرکت مسخره ایه به نظرم.

و در آخر اینکه ... روزی که مکثار ایجاد شد ... حتی در حد امضای پایین نوشته هام ... کل اینترنت رو جستجو کردم نه کسی از این واژه استفاده کرده بود برای ساخت وبلاگ و... نه اینکه استفاده کرده بود برای امضا ... حالا چه برسه کانال و... ؛ پس رسماً اگر در ادامه راه از عنوان مکثار و مواردی که در بالا اشاره کردم استفاده بشه نوعی تقلید بد محسوب میشه و من به شخصه دوست ندارم که این فردیت و منحصر به فرد بودن از بین بره.

فی المجموع "همیشه سعی کنید خودتون خالق ایده های ناب و جدید باشید و حتی اگر زمانی مجبور شدید از مسیری که دیگران رفتند ، استفاده کنید ، سعی کنید در حین طی کردن مسیر هم خلاقیت به خرج بدید نه اینکه فقط طی مسیر کنید !"


به زودی آدرس همه پلتفرم های "مکثار" منتشر خواهد شد."